Het begin van dit online gesprek typeert de man. De eerste tien minuten van het gesprek gaan over mij. Met interesse vraagt hij naar mij, mijn achtergrond en mijn drijfveren. Hij neemt er zijn tijd voor. Deze met oprechte belangstelling gestelde vragen, waarbij we elkaar tutoyeren en met de voornaam aanspreken, zorgen voor een gemoedelijkheid, een openheid en vertrouwelijkheid. Hij is een man waarbij je je op je gemak voelt, waarbij je ten volle uitgenodigd wordt om jezelf te zijn. Hij ziet je en beluistert je aandachtig. Kortom, ik ervaar onmiddellijk waarom zijn medewerkers (geen werknemers zoals hij scherp stelt) Schoenen Torfs een 'great place to work' vinden. Een erkenning die weerspiegeld wordt in het herhaalde keren toegekend krijgen van titels zoals 'beste werkplek in België' en 'beste werkplek van Europa' en diverse ‘lifetime achievement awards’. Wouter Torfs, de 63-jarige CEO van het in 1948 opgerichte Belgische familiebedrijf Schoenen Torfs, ademt een leiderschap van authenticiteit, verbinding en kwetsbaarheid uit. Succesvol staat hij aan het hoofd van een schoenwinkelketen met meer dan 75 vestigingen waar winst en geluk van iedere medewerker samengaan.