Een manager belt je met de vraag om een van zijn backofficemedewerkers, Reinder, te coachen. Reinder werkt al meer dan dertig jaar in het bedrijf en heeft altijd geweigerd om cursussen en trainingen op het gebied van persoonlijke ontwikkeling te volgen. Zijn kennis, ervaring en persoonlijkheid waren voldoende voor het werk, vond hij. Het bedrijf heeft geen consequenties verbonden aan zijn weigeringen. Intussen is het bedrijf een andere koers gaan varen en moet Reinder meer contact met de klanten gaan onderhouden. Zijn sociale vaardigheden zijn niet geweldig. Het liefst zou het bedrijf hem ontslaan, maar dat gaat veel geld kosten en dat is er niet. Reinder is daar niet van op de hoogte. Reinder komt met duidelijke tegenzin op gesprek. Hij heeft geen behoefte aan coaching en vindt het pure geldverspilling. Hij ziet jou als een verlengstuk van zijn slecht functionerende manager. Hij is toch gekomen, omdat hij bang is om ontslagen te worden wegens het negeren van een werkopdracht, maar anders was hij nooit geweest. Vervolgens meldt hij dat hij jou en alle coaches profiteurs en zakkenvullers vindt.. En nu...